Afgelopen weekend vond ons jaarlijkse jeugdvoetbaltoernooi plaats voor de categorieën JO8 tot en met JO17. Onder zomerse omstandigheden kwamen vele teams in actie voor een sportief, gezellig en succesvol voetbalweekend.
Van de jongste spelers in de JO8 tot de oudste jeugd in de JO17 werd er met veel enthousiasme, inzet en plezier gevoetbald. Op alle velden waren mooie wedstrijden te zien, met spannende duels, fraaie doelpunten en veel sportieve momenten. Langs de lijn genoten ouders, familieleden en supporters zichtbaar van de prestaties van de jeugdspelers.
Vanwege de hoge temperaturen stond het welzijn van de spelers centraal. Langs alle velden waren emmers met water beschikbaar om verkoeling te bieden en op verschillende plaatsen zorgden vernevelaars voor een welkome afkoeling tussen de wedstrijden door. Daarnaast was gedurende het gehele toernooi een EHBO-team aanwezig om snel hulp te kunnen bieden waar nodig. Dankzij deze voorzieningen konden spelers, begeleiders en bezoekers op een verantwoorde manier genieten van het evenement.
Naast de sportieve prestaties zorgde de gezellige sfeer op het sportpark ervoor dat het toernooi voor iedereen een feest werd. In totaal 67 teams van verschillende verenigingen namen deel. Veel uit de regio, maar ze kwamen ook van verder weg zoals De Zwaluwen uit Utrecht, BVV Den Bosch, GPC Vlissingen en Blauw Wit uit Nijmegen.
Een bijzonder woord van dank gaat uit naar onze hoofdsponsor Helmondse Schroothandel, alle vrijwilligers, kantine personeel, scheidsrechters, trainers, coaches, EHBO'ers en ouders die hebben geholpen om dit toernooi mogelijk te maken. Dankzij hun inzet verliep alles uitstekend en konden ruim 750 jeugdspelers een onvergetelijke dag beleven.
Bij de afsluitende prijsuitreikingen werden de prestaties van alle teams beloond met een welverdiend applaus, een beker en een medaille als aandenken. Natuurlijk waren er winnaars, maar bovenal stond het plezier in voetbal centraal.
Wij kijken terug op een fantastisch en sportief jeugdtoernooi en bedanken iedereen die hieraan heeft bijgedragen.
Op naar de volgende editie!
Samen maakten we er, ondanks de warmte, een prachtig voetbalweekend van!